fbpx

Általános Szerződési Feltételek​

Dr. Dalos Magdolna EV.

Általános Szerződési Feltételek

A Szolgáltató: Dr. Dalos Magdolna egyéni vállalkozó (rendelő: 1124 Budapest, Fürj u. 27. alagsor, székhely: 1124 Budapest Fürj utca 27., Adószám: 56607040-1-43) a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.
A Megrendelő: a szerződést kötő páciens, továbbiakban együttesen a felek.
Megrendelő a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített feltételekkel, ellátási kötelezettséggel nem járó (térítéses) fogászati ellátást vesz igénybe a Szolgáltatótól. Az ÁSZF alkalmazandó a Megrendelő általi aláírását megelőzően, illetve az aláírást követően kötött, fogászati (szájsebészeti) és fogtechnikai szolgáltatások nyújtására vonatkozó szerződés létrejöttére, teljesítésére, valamint az egyéni speciális szerződésekből eredő igények érvényesítésére. Kiskorú, vagy cselekvőképességében korlátozott személy esetén törvényes képviselőjének aláírása és hozzájárulása szükséges.

1. A Szerződés feltételei

1.1.
A felek a Megrendelő által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatást jelen ÁSZF feltételei alapján határozzák meg. A Dokumentumok nyomtatott formában megtekinthetőek szolgáltató várótermében. Megrendelő tudomásul veszi, hogy nem kezdeményezhető egészségügyi beavatkozás az ehhez szükséges személyi adatok megadása nélkül. Ezen adatok felhasználása és tárolása az adatvédelmi szabályzatban foglaltak szerint kerül felhasználásra. Esetleges félreértés, vita esetén az ÁSZF és mellékletei tartalmának nem ismerete nem mentesíti megrendelőt a felelősség alól.
1.2.
A felek a Megrendelő által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatást jelen ÁSZF feltételei alapján határozzák meg. A Dokumentumok nyomtatott formában megtekinthetőek szolgáltató várótermében. Megrendelő tudomásul veszi, hogy nem kezdeményezhető egészségügyi beavatkozás az ehhez szükséges személyi adatok megadása nélkül. Ezen adatok felhasználása és tárolása az adatvédelmi szabályzatban foglaltak szerint kerül felhasználásra. Esetleges félreértés, vita esetén az ÁSZF és mellékletei tartalmának nem ismerete nem mentesíti megrendelőt a felelősség alól.
1.3.
A Szerződés azon a napon jön létre, amelyen a Megrendelő -az első konzultációt és a kezelési terv elkészítését megelőzően- az Anamnézis lapot aláírja, vagy egyedi árajánlatban foglalt feltételekkel, a kezelést megkezdi. Az Anamnézis lap aláírása a nyilvános árlistában foglalt díjak elfogadását is jelenti.
1.4.
A Szerződés aláírásával a szerződő felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a megrendelt szolgáltatások teljesítéséhez – különösen a fogászati ellátáshoz, a fogtechnikai tevékenységhez, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz, gyógykezelésekhez vagy a Megrendelő által kívánt egyéb szolgáltatásokhoz – a Megrendelő alvállalkozókat is igénybe vesz, akiknek a tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga látta volna el.
1.5.

Megrendelő -a szerződéstől eltérő- egyéb utasításai csak akkor hatályosak, ha ezeket a Szolgáltató írásban visszaigazolta.

2. A szolgáltatás ellenértéke

2.1.
Szolgáltató a szolgáltatások díjairól, anyagköltségeiről a Megrendelőt honlapján és a rendelőben kifüggesztett árlistával is tájékoztatja.
2.2.
Amennyiben a szolgáltatáshoz nem kapcsolódik fogtechnikai anyag, az alkalmanként elvégzett kezelés díja kezeléskor fizetendő.
2.3.
Fogtechnikai anyagok szolgáltatása esetén ezek költségeinek 50%-a előre, az első lenyomatvételkor, a fennmaradó hányad a fogmű beépítésekor, átadásakor fizetendő.
2.4.
A Szerződés alapján megállapított árajánlat szerint díj – és anyagköltségek 30 napig érvényesek, ezt követően a Szolgáltatónak jogában áll a díj -, és anyagköltség változtatására. Ettől függetlenül az Szerződésben előirányzott díjtételek a kezelés befejezéséig módosulhatnak a kezelés során előálló szakmai okok, előre nem látható beavatkozások (például gyökérkezelés, tömés, foghúzás), gyógyító tevékenység miatt is.
2.5.
Megrendelő az egyes kezelés befejezésekor a kezelés összegének kifizetésével igazolja annak teljesítését.

3. A kezelések megkezdése

3.1.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Dr. Dalos Magdolna egyéni vállalkozó üzemeltetésében működő rendelő nem áll szerződésben a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (régi nevén OEP), TB alapú kezeléseket nem végez.
3.2.
A rendelőben végzett kezelések előzetes bejelentkezés alapján történnek. Megrendelő a rendelő nyilvánosan közzétett elérhetőségein kérhet időpontot, melyről 7 és 2 nappal a megbeszélt időpont előtt a Megrendelő által megadott elérhetőségen időpont emlékeztető e-mailt kap a Szolgáltatótól.
3.4.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy előzetesen egyeztetett kezelési időpont hiányában Szolgáltató megtagadhatja a soron kívül történő sürgősségi beavatkozásokat.
3.5.
Szolgáltató kötelezi magát, hogy mindent elkövet annak érdekében, hogy a Megrendelővel előzetesen egyeztett kezelés megkezdését a megbeszélt időpontban megkezdje, ugyanakkor tekintettel az esetleges váratlan komplikációkra, melyek egy fogászati beavatkozás során előfordulhatnak, fenntartja magának a jogot, hogy az időpont előtti kezelésre fordítandó időt meghosszabbítsa az éppen kezelés alatt álló Páciens érdekében. Megrendelő az ilyen esetekre való tekintettel tudomásul veszi, hogy az előzetesen rögzített időponthoz képest legfeljebb 20 perc türelmi időt köteles biztosítani Szolgáltató részére. Amennyiben Szolgáltató nem kezdi meg a kezelést a türelmi időszak lejártának végéig, úgy Megrendelő kérheti a kezelés törlését/más időpontra történő elhalasztását.
3.6.
Az első konzultáció alkalmával, a fogazat, illetve a száj állapotának a felméréséhez röntgenfelvétel készítése válhat szükségessé. Ha Megrendelő rendelkezik 60 napnál nem régebbi röntgenfelvétellel, akkor kérheti a hozott felvétel használatát.
3.7.
Megrendelő hiányos, vagy késedelmes adatszolgáltatása esetén a Szolgáltató – választása szerint – jogosulttá válik a szerződéstől való elállásra, illetve a Kezelési terv módosítására.
3.8.
Fogpótlás készítésekor szolgáltató előzőleg korábbi munkák fényképeivel bemutatja a várható eredményeket. A kezelési terv elfogadása fizetési kötelezettséggel jár. Az első alkalommal, lenyomatvételkor ez a teljes kezelés összegének 50%-a, mely teljesítésével páciens igazolja a terv elfogadását. Amennyiben a páciens bármilyen okból a kezelés megkezdését követően eláll annak folytatásától, a már befizetett összeg a szolgáltatót illeti meg. A fennmaradó hányad a fogmű beépítésekor, átadásakor fizetendő.
3.9.
A fogpróba / nyerspróba során a páciens megtekinti a fogak színét, alakját, mellyel ha elégedett, készrevitelt kér. Ezt követően már nem kérheti azok módosítását. Amennyiben azzal nem elégedett, megrendelő díjmentesen kérheti annak módosítását. 3 módosítás után a szolgáltató lehetőséget biztosít a fogtechnikussal való személyes találkozóra egy közösen megbeszélt időpontban, helyszínen. A kész fogpótlást a páciens megtekinti, amennyiben elégedett, végleges átadást, rögzítést végzünk. Megrendelő a kezelés összegének kifizetésével igazolja annak teljesítését. Ezt követően a fogpótlás anyagának károsodásán kívül reklamációt nem fogadunk el.
3.10.
A szolgáltató biztosítja, hogy a munkafázisok maximum 5 munkanappal kövessék egymást. Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a megrendelőt a szükséges kezelések számáról és időbeliségéről, valamint arról, hogy minden fogpróba / nyerspróba módosításhoz szükséges maximum 5 munkanap, mely növeli az előzetesen megbeszélt kezelések számát. A megrendelő tudomásul veszi, hogy az előzetesen megbeszélt kezelések száma és ideje szakmai okokból módosulhat.

4. Jogok és kötelezettségek

4.1.
A kezelések során a Megrendelő – saját felelősségére – bármikor kérheti a kezelés megszakítását (későbbi időpontban történő folytatását), illetve a kezelés megszüntetését (abbahagyását). Ebben az esetben a Megrendelő csak azért a kezelésért és fogtechnikai munkáért köteles megbízási díjat fizetni, amit a felmondás közléséig igénybe vett. Megkezdett fogpótlás készítése esetén a kezelés díjának 50%-a, melyet a Megrendelő lenyomatvételkor befizetett, nem visszatérítendő a kezelés megszüntetése, megszakítása esetén sem, az összeg a Szolgáltatót illeti meg.
4.2.
Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy kezelést kártérítési, kárpótlási kötelezettség nélkül bármikor megszakítson, ha a Megrendelő egészségi, vagy mentális állapota a kezelést akadályozza, ha a Megrendelőnek lejárt tartozása áll fent a Szolgáltatóval szemben, valamint együttműködés hiánya esetén. Ezen esetekben Szolgáltató nem köteles új időpontot biztosítani Megrendelőnek, fogpótlás készítése esetén a kezelési terv elfogadásakor, megkezdésekor befizetett 50%-os összeg nem visszatérítendő, az összeg a Szolgáltatót illeti meg.
4.3.

Megrendelő a kezelést legkésőbb a kezelés napját megelőző 24 órával mondhatja le térítésmentesen, írásban (e-mail küldésével) vagy szóban (telefonon). Amennyiben a Megrendelő lemondási kötelezettségét késve, vagy egyáltalán nem teljesíti, köteles 10.000.- Ft készenléti díjat fizetni. A második, 24 órán belül lemondott időpont esetén Megrendelő későbbi időpontjai törlésre kerülnek, a Szolgáltató nem köteles további időpontokat biztosítani.

5. Fizetési feltételek

5.1.
Az előző pontok szerint kiállított számlák tartalmazzák a fizetési kötelezettség teljesítésének módját (készpénz, utalás stb.) és annak határidejét. Felek megállapodnak abban, hogy késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamat mértéke a jegybanki alapkamat kétszeres összege.

6. Adatvédelem, tájékoztatás

6.1.
Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Megrendelő által megadott és a Megrendelőről az ellátás során rögzített egészségügyi adatokat, személyazonosító adatait a hatályos jogszabályok szerint kezelje, nyilvántartsa.
6.2.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szerződéshez mellékelt, általa aláírt Anamnézis lap elnevezésű adatlapon az egészségi állapotáról szolgáltatott adatok, információk a fogorvosi ellátások, gyógykezelések tartalmának megválasztásához szükségesek, úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatott adatok teljes körűek és a kezelések időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót tájékoztatni köteles.
6.3.
Megrendelő tudomásul veszi és nem ellenzi, hogy biztonsági okokból a Szolgáltató Rendelőiben képfelvétel készülhet, amely felvételek tartalmát a szolgáltató kizárólag a vonatkozó jogszabályi előírások szerint jogosult felhasználni.
6.4.
Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy elérhetőségi adatait a Szolgáltató adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a Szolgáltató aktuális hírlevelekkel, a kezelési időpontokról vagy azok esetleges változásairól, a Szolgáltató újdonságairól Őt tájékoztassa. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő ezen adatait harmadik személyeknek nem adja ki.
6.5.

Szolgáltató a Rendelőben kihelyezi az Általános szerződési feltételeket, a Házirendet és az Általános betegjogi tájékoztatót, valamint az adatvédelmi tájékoztatót.

7. A Szerződés időtartama

7.1.
Amennyiben a Szerződés mást nem tartalmaz, azt a felek határozatlan időre kötik meg, amely időtartam alatt az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások megrendelésére, teljesítésére jelen szerződés feltételei szerint kerül sor.

8. Garancia

8.1. Jótállási feltételek
8.1.1.
A garancia érvényesítésének alapvető feltétele a félévente elvégzett rendszeres kontrollvizsgálat, szükség esetén szájhigiénés kezelés, valamint a rendeltetésszerű használat.
8.1.2.
A kezelés befejezését követő 2 héten belül a páciensnek legalább egy kontrollvizsgálaton, szükség esetén szájhigiénés kezelésen részt kell vennie.
8.1.3.
A fogorvos által előírt utógondozás, kontrollvizsgálat és szájhigiéniai utasítások betartása.
8.1.4.
A páciens jó szájhigiéniája, a megfelelően tisztán tartott fogpótlás.
8.1.5.
A fogpótlás rendeltetésszerű használata, kizárólag fiziológiás rágóerőnek való kitétele, amely nem vezet a fogmű túlterhelődéséhez.
8.1.6.
A fogmű nincs kitéve külső eredetű fizikai behatásnak.
8.1.7.
A kezelés teljes díja kiegyenlítésre került.
8.2. Szolgáltató a pácienseinek nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban
8.2.1.
Fix pótlások esetén (korona, híd, betét): fémkerámiára 3 év (kerámia lepattanására 1 év), kompozit vagy préskerámiára 2 év, cirkónium-kerámiára 3 év (kerámia lepattanásra 1 év) teljes kontúr cirkóniumra 4 év garanciát biztosít, amennyiben a kezelőorvos máshogy nem rendelkezik, melyet előzetes megbeszélés után feltüntet a kezelési terven.
8.2.2.
Implantációs fogpótlások esetén az implantátum felépítményre és a fogpótlásra teljes kontúr cirkónium fogpótlás esetén 4év, kivehető fogpótlás esetén 2 év garanciát biztosít.
8.2.3.

Kivehető pótlásoknál: részleges fogsorra 2 év, teljes fogsorra 2 év garanciát biztosít. Precíziós rögzítés gumiperselyre 1 év garanciát biztosít.

8.2.4.

A garancia a fogpótlás anyagára vonatkozik.

8.2.5.
Kivehető fogpótlás esetén az állcsont sorvadása következtében szükségessé váló alábélelés nem garanciális beavatkozás. A kivehető fogpótlásoknak a leggondosabb elkészítés mellett is lesz mozgása, ételmaradék kerülhet alá, megváltozik a beszéd, hosszabb idő a megszokása. Szükség lehet műfogsorrögzítő használatára. Átadást követően korrekción kell megjelenni, mely 3 alkalommal ingyenes. Ezt követően kontroll díjat kell fizetni alkalmanként. A korrekció a kivehető fogpótlás kényelmessé tételére szolgáló, nem garanciális beavatkozás, mely kezelésen a páciens köteles megjelenni. A szükséges alkalmak száma előre nem meghatározható. A megfelelő stabilitásra garancia nem adható, szükség esetén implantátum behelyezésével fokozható, mely nem garanciális beavatkozás.
8.2.6.

Kivehető fogpótlás esetén garanciális javításnak minősül: jótállási időn belül a fogsor rendeltetésszerű használat közbeni törése, műfog kiesése. Amennyiben a kivehető fogpótlás a szakma szabályai szerint javítható, a Szoltáltató nem kötelezhető a fogpótlás újbóli elkészítésére.

8.2.7.
Fix fogpótlás esetén a fogpótlást viselő fogak állapotára a garancia nem vonatkozik, így a fogakat érintő szükséges gyógyító tevékenységek, mint például gyökérkezelések, foghúzások, szájsebészeti beavatkozások nem garanciális beavatkozások.
8.2.8.
Fix fogpótlás esetén jótállási időn belüli kerámia lepattanását kerámiajavító szettel végezzük garanciálisan. Korona vagy híd leesése esetén a jótállási időn belül ismételt ragasztást biztosítunk garanciálisan. Amennyiben a fogpótlás a szakma szabályai szerint javítható, a Szolgáltató nem kötelezhető a fogpótlás újbóli elkészítésére.
8.2.9.
Amennyiben a fix fogpótlás alatt található fogaknak gyógyító beavatkozásra van szüksége, Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy az a fogpótlás eltávolítása nélkül megvalósítható legyen, azonban Megrendelő tudomásul veszi, hogy ez nem minden esetben megvalósítható, és a fogak elváltozásai következtében eltávolított fogpótlásra garancia nem adható.
8.2.10.

A garanciavállalás (jótállás) nem terjed ki az ideiglenes megoldásokra, a koronával/híddal ellátott fogak későbbi gyökérkezelésére, a páciens szervezetének természetes reakcióira, amely például szükségessé teszi az időszakos alábélelést, a nem rendeltetésszerű használat, vagy a nem megfelelő szájhigiénia által okozott előre nem látható következményekre.

8.2.11.
Nem adható garancia a fogpótlást viselő fogak esetleges megbetegedéseire, gyökérkezelésük során fellépő szövődményekre és annak következményeire (a fog eltávolítása válhat szükségessé), a gyökérkezelt fogak várható élettartamára nem tudunk garanciát vállalni és a kezelés esetleges sikertelensége nem előrelátható.
8.2.12.
Szolgáltató fogtömésre 2 év garanciát vállal, mely megfelelő szájhigiénia mellett, nem alászuvasodott, teljesen vagy részben kiesett tömés esetén érvényesíthető. Ezalól kivétel a nyaki tömés, melyre garancia nem adható a speciális elhelyezkedése miatt. Megrendelő tudomásul veszi, hogy szuvasodás eltávolítása során sérülhet a fogbél, mely esetén gyökérkezelésre van szükség. Tömés készítése után – általában mély szuvasodás esetén – előfordulhat fogérzékenység, ha azonban a fájdalom fokozódik, vagy elhal a fog, akkor gyökérkezelés szükséges, mely nem garanciális beavatkozás.
8.2.13.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a gyökérkezelés a fog megmentésére tett utolsó próbálkozás, mikor előfordulhatnak olyan anatómiai variációk, görbe csatornák, akadályok, melyek miatt nem lehet elvégezni a gyökérkezelést. Gyökérkezelés közben még a leggondosabb eljárás során is a szűk csatornák miatt előfordulhat a gyökérkezelő tűk törése, egy panaszmentes krónikusan gyulladt fog átmenetileg megfájdulhat, a gyökértömő anyag túljuthat a csatornán, álút jöhet létre. Sikertelen gyökérkezelés esetén a fogat el kell távolítani. A fentiek következtében gyökérkezelésre garancia nem adható.
8.2.14.
Fogékszer ragasztásra 3 hónap garanciát vállal.
8.2.15.

Tejfog tömés kiesése esetén 3 hónapon belül ingyenes tejfog lecsiszolást végzünk.

8.2. A garancia nem érvényes az alábbi esetekben
8.3.1.
A páciens nem vesz részt a félévenkénti ellenőrző vizsgálatokon, nem követi az előírt szájhigiéniai gondozási programot.
8.3.2.
Az implantátumok helyi vagy távoli gyulladás következtében történő kilökődése, amely a kezelő fogorvos által előírt utógondozás, ellenőrző vizsgálatok és szájhigiéniai utasítások elmulasztása következtében, illetve egyéb távoli szervi megbetegedés miatt alakul ki.
8.3.3.
A fogpótlás nincs megfelelően tisztán tartva, a beteg szájhigiéniája elhanyagolt.
8.3.4.
A fogpótlás nem rendeltetésszerű használata, a fiziológiás rágóerőnél nagyobb extrém erőbehatások, melyek a fogpótlás fokozott terheléséhez vezetnek.
8.3.5.
Nem megfelelő táplálkozás és egyéb egészségkárosító szokások miatt felmerülő problémák.
8.3.6.
A kivehető fogsor mechanikai sérülése, törés (pl. leejtés, küzdősportok okán), vegyi anyagok (koncentrált alkohol, vegyszerek) okozta kémiai sérülések miatt.
8.3.7.
A rágóapparátus megbetegedése szisztémás- fertőző és daganatos betegségek, illetve ezek kezelése miatt.
8.3.8.
Balesetek, valamint ezek során történő sürgősségi beavatkozások következményei esetén.
8.3.9.
Pszichés és egyéb mentális betegségek miatti problémák esetén.
8.3.10.
A páciens rövid idő alatt történő nagymértékű súlyvesztése miatt.
8.3.11.
A fogpótlás rendeltetésszerű, mindennapi használata következtében történő sérülésének, hibájának garanciaidőn túl történő bejelentése esetén.
8.3.12.
Más fogorvosi rendelőben történt beavatkozások a garancia elvesztését eredményezik.

9. Reklamáció

9.1.
Megrendelő esetleges minőségi kifogását a jótállási időn belül köteles az észlelést követően, haladéktalanul közölni a Szolgáltatóval e-mailben vagy telefonon.
9.2.
Megrendelő a kifogás kivizsgálása érdekében köteles ellenőrző vizsgálaton megjelenni, a kifogásolt fogművet a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, és a reklamációval kapcsolatos minden információt és adatot megadni. Felek a vizsgálatról jegyzőkönyvet vesznek fel. Amennyiben a Megrendelő minőségi kifogása alapos, a Szolgáltató a kifogásolt munka megvizsgálásától számított 14 napon belül köteles megkezdeni a javítást.
9.3.
Ha a 8. pontban részletezett okokra tekintettel a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól mentesül, vagy a kifogásolt fogmű elvesztésére/egyéb okokra (pl. a reklamáció késedelmes előterjesztésére) visszavezethetően a kifogást nem lehet kivizsgálni, a Szolgáltató reklamációt nem fogad el.
9.4.
Amennyiben a Megrendelő minőségi kifogása alapos, és kéri a fogmű javítását, a garancia érvényesítésének kizárólagos helye a Szolgáltató telephelye, 1124 Budapest, Fürj utca 27. alagsor, ahol Szolgáltató köteles a Megrendelő kérésére a kifogásolt fogművet javítani.
9.5.
A garancia kizárólag a fogmű javítására vonatkozik, az esetleges egyéb megrendelői költségek fedezését nem tartalmazza (például utazás, szállás).
9.6.
Kivehető fogpótlás esetén ilyen javításnak minősül: a fogsor rendeltetésszerű használat közbeni törése, műfog kiesése.
9.7.
Fix fogpótlás esetén kerámia lepattanását kerámiajavító szettel végezzük garanciálisan. Korona vagy híd leesése esetén ismételt ragasztást biztosítunk garanciálisan. A fogpótlás törésekor garanciálisan cseréljük azt.

10. Egyéb rendelkezések

10.1.
Megrendelő, vagy a Megrendelő törvényes képviselője az Anamnézis aláírásával elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte és elfogadta.
10.2.
Az ÁSZF-ben és a Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény, valamint az egészségügyre, az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó, illetve a 2011. évi CXII. törvény – (Infotv.) rendelkezései az irányadók.
Budapest, 2023.03.01.
en_GB

10% KEDVEZMÉNY ELSŐ KEZELÉSEDHEZ!

Iratkozz fel e-mail listánkra és
10%-os ajándék kupont adunk első fogászati kezelésedhez.

Call Now Button